Cantek

Monday, January 24, 2011

Aku menegur ...bukan marah...

These are the things that stabbed my heart~~

  • Statement 1: "Saya tidak suka la kerja ini..saya terpaksa kerja ini..sebab yang lain susah...(*hello*)
Kalau sudah mintak kerja yang kamu suka jangan ada bunyi lagi. Ini tidak...sudah tulis nama bawah kerja yang dia sendiri mintak, lepas itu cakap belakang yang dia dia tidak suka kerja tu..my suggestion: tak perlu buat kerja...biar orang lain susah2 bagi pihak kamu..

  • Statement 2: "I rasa i lebih sesuai ambik watak itu daripada dia'. (*hello*)
If you said so then prove it to us.. Ini tidak..time audition buat2 malu..suara pon tak keluar... Ko ingat panel pilih kasih..ko try dulu jadi panel..aku mok tengok..dah la cakap audition itu terlalu lama...buang masa...choi~~ semua orang penat..ko ingat ko sorang saja penat? Ko ingat senang ka nak pilih kalau semua itu bagus2..kami pilih based on talent not on ikut suka hati~

  • Statement 3: "Saya rasa cerita ini macam tak best saja" (*hello*)
Ko ingat NAD itu tauke buat script? cuba ko sendiri buat..She's trying her very best..i really respect her.....Time saya suruh siapa yang ada idea untuk buat script semua diam...Dah la semua orang memang sudah pandai..semua dapat DEAN LIST...Yang pandai akan diam..dia ada idea tapi dia tidak mahu share dgn orang... YANG BODOH macam aku nie jugak yang bercakap...Lepas script siap banyak la dia punya komen..ini salah itu salah...hei please la~ Komen itu bole..so that it will make it a better script.. but bagitau and share what to do to make it better...jangan cakap dengan sendiri2 saja..bagi tau terus...direct speech ba..

  • Statement 4: "Costume mesti cantek2 semua tau"..
Of course la perlu cantek..Tapi kalau semua cantek..dah meletop..grand costumes..tapi lakonan tidak mantap susah jugak..kalau nak menghafal script pun payah.. YES..we can make everybody beautiful...tapi kalau ada watak hantu, orang miskin, beggar(tak kan ini pon nak chantek jugak??) matila~~ please be reasonable...


Moral of the story:
  • Orang yang banyak cakap tapi kerja tidak jalan.. Orang yang BODOH macam saya jugak yang perlu buat itu ini nanti....*mark my words* aku dah berjuta kali kena~
  • Jangan cakap belakang...Maybe u think the others won't know...tapi benda itu akan gradually come to the others..
  • Saya tahu bukan mudah untuk memuaskan hati semua orang...but sometimes we need to be cruel to others....MULUT MANUSIA MEMANG susah mok tutup...
P/s: Aku tahu lepas tok banyak lagi orang akan marah and mengumpat...but remember my statement aku menegur...bukan marah~~

3 comments:

  1. wow..seriously, I never thought it's this bad..
    sorry la ambun, susah2 jak ko MENEGUR..
    i think, on the next meeting, we need to have an OPEN Session for those who have complaints!
    I'll make sure everyone has something to say, it's compulsory..

    ReplyDelete
  2. I think it would be nice for people to say what they really think: liking, dislike, problem and SUGGESTIONS... coz they suggestions may help point out what is it that they want.. but i duno if the class dare to open their mouths or not.
    -Amara-

    ReplyDelete
  3. ambun.. rilek2.. chill k..
    b0h tnsen gilak.. kita nang xkan dpt puaskan hati smua 0rg..

    ReplyDelete